15-02-2018 - Collada Verda i Puig Pasteres
16-02-2018 - Vallter, Cab. Alemany, Serra Galliners
15-02-2018

En primer lloc, comentar que quan estigueu llegint aquestes línies provablement la neu caiguda aquests darrers dies al Montseny deixarà de ser suficient per fer-hi sortides amb esquís. El dimecres i sobretot el dijous, dia en que vam realitzar la sortida, l’augment de la temperatura va ser prou important per disminuir el gruix de neu a les cotes més baixes del massís.
L’ascensió de les Agudes des de Sant Marçal té un punt de sacrifici, haurem de fer més de quatre quilòmetres entre anada i tornada per una pista forestal abans no comencem a guanyar desnivell de forma remarcable. El premi, una sensació de solitud i tranquil·litat brutal enmig d’un bosc de faigs espectacular, tots aquests ingredients, amplificats pel fet d’haver començat la sortida a quarts de quatre de la tarda.
Des de les Agudes, veient que anàvem bé de temps, hi hem afegit el Turó de l’Home; no sense haver suat el tram d’aresta avançant a batzegades sense pells i amb el taló lliure. Acte seguit i sense perdre temps, curt descens del Turó amb neu extremadament humida però en quantitat suficient per no haver de patir per la integritat dels esquís.
Flanquegem de nou la carena del Serrat dels Pous i just abans del Turó de l’Home Mort, ens llancem avall buscant les millors opcions de baixada per trams de bosc i clarianes. La pendent és remarcable en alguns punts cal parar atenció per evitar encaixonar-se als torrents que anem trobant. Anem cremant metres sempre decantats cap a la dreta fins a una àmplia clariana que ens desemboca a la pista forestal que ens tornarà al punt de pujada. Cinquanta metres abans d’arribar-hi ens hem de descalçar els esquís ja que el gruix de neu és insuficient i comencem a tocar alguna pedrota.
A la pista forestal, continuem la marxa sense pells però amb taló lliure gràcies a la neu humida que permet avançar fins i tot de pujada. Arribem a l’aparcament gairebé a tres quarts de set de la tarda, s'està fent fosc. Més de tretze quilòmetres i més de nou-cents metres de desnivell acumulat, una sortida a l’altura de les que es poden fer al Pirineu.